De eerste indrukken - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lynn Haas - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lynn Haas - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Lynn

14 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Precies een week geleden stond ik nu op Schiphol, niet wetend wat me precies te wachten stond. Nu, een week later zit ik op Palm Tree en geniet ik van de kinderen, de mede vrijwilligers en alle mooie dingen die Zuid-Afrika te bieden heeft. Vooral heel veel zon.

De heenreis verliep goed maar was toch wel erg zwaar door het lange wachten bij onze overstap op Johannesburg. Ik vloog, gelukkig, samen met een meisje die precies naar hetzelfde project ging als ik. Allebei hadden we dus een nacht overgeslagen en dat hakte er goed in. Maargoed, we hadden gelukkig eerst even de tijd om bij te komen bij een super leuk hostel met een nog leuker uitzicht. We zijn meteen gaan zwemmen en ontmoetten later op de dag nog andere vrijwilligers.
De volgende dag gingen we dan eindelijk naar het project. We werden bij het hostel opgehaald door Peter, de vrijwilligerscoördinator van Palm Tree. Bij aankomst op Palm Tree kwamen alle kinderen en vrijwilligers meteen naar ons toe om ons een hand te geven en ons welkom te heten. Na een lunch en een rondleiding hadden we tijd om ons een beetje te settelen in ons huisje.

Woensdag en donderdag stond ik ingedeeld op de homeschool, samen met een andere vrijwilliger die al wat langer op Palm Tree is. Ik moest de eerste dagen nog erg wennen aan de nieuwe omgeving, mensen en de taal. Ik merk nu dat het allemaal al beter gaat dus ik voel me steeds meer op mijn plek hier.

Gister hebben we onze eerste (dag)trip gehad. We waren met een leuk groepje met in totaal 6 vrijwilligers van Be More, en natuurlijk een gids. Onze trip ging naar Oribi Gorge, een natuurpark in Zuid-Afrika met heel veel bergen, groen en wild life. Ook kon je bij deze trip een zippline parcours doen van 1,5 uur of een swing maken. Ik koos voor het zippline parcours, bestaand uit 18 onderdelen over het water, de bomen en allemaal tussen de bergen door. Je moest natuurlijk niet te veel naar beneden kijken maar al je om je heen keek zag je de mooiste dingen.

De komende week begeleid ik een meisje op de homeschool met een leerachterstand. Er zijn een aantal kinderen die 1 op 1 begeleiding krijgen vanwege leerachterstand of andere beperkingen. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat maar ik heb handvaten gekregen van andere vrijwilligers dus dat moet allemaal goedkomen.
Volgend weekend ga ik met 5 anderen op (weekend)trip naar een National Park waar ik nog meer wild life ga spotten en misschien wel de big 5. ZIN IN!

Tot de volgende blog! X

  • 14 Februari 2016 - 09:59

    Jeanette :

    Hoi Lynn, super gaaf ziet het er allemaal uit. Je hebt in een week tijd al heel wat moois beleefd. Mooie foto's. Kijk uit naar je volgende reisverslag. Liefs x

  • 14 Februari 2016 - 11:03

    Kees Heuvel:

    Helemaal geweldig die foto's.
    En weer die brug. knap van je dat je die gedaan hebt.
    Veel plezier daar met de kinderen.
    Groetjes uit het koude en natte Nederland.
    Kees en Carlo

  • 14 Februari 2016 - 12:02

    BeautyKees:

    Hoi Lynn,

    Waauh" dat is helemaal jou ding. 1 op 1 begeleiding en dan in het Engels!

    Wat leuk dat jij al een schitterend uitstapje hebt kunnen doen, wat een mooie foto's, beste spannend hé zo'n hangbrug, gewaagd!

    Zo te zien hele gezellige medevrijwilligers. Mooie foto's, wat een prachtige natuur.
    Dit wordt je reis van je leven!

    Wij kijken uit naar je volgende reiservaringen en zeker hoe het gaat met de kinderen daar"

    Groetjes, Kees en Bea uit Oers brrrr

  • 14 Februari 2016 - 13:28

    Jolanda:

    Leuk hoor !! Heel veel succes daar en zet hem op !! Lieve groetjes uit Heeze

  • 14 Februari 2016 - 14:12

    Frank En Maud:

    Wow..... wat een schitterende plaatjes zeg! Leuk om je zo te volgen Lynn! Geniet ze! Groetjes Frank en Maud.

  • 14 Februari 2016 - 15:09

    Henk De Haas:

    hoi lynn.

    wat een mooie natuur daar en ook mooie foto s heb je gemaakt!!
    gaat helemaal goe komen deze week met de begleiding van dat meisje!!
    hoop dat je, je droom echt gaat beleven !!lieve gr xxx

  • 14 Februari 2016 - 17:31

    Inge Curd:

    Hoi Lynn,
    Wat een avontuur! Prachtige foto's zeg! Geniet van het begeleiden van de kinderen, wat fijn dat je dat kunt doen voor die kleintjes.
    Ik hoop dat je een hele goede tijd hebt daar. Bedankt dat we allemaal een stukje met je mogen mee reizen.
    Veel groetjes van Inge uit Canada

  • 14 Februari 2016 - 22:51

    Iris :

    Heeyy lieve zus Lynn,
    Het ziet er leuk en zonnig uit daar!
    Je hebt al leuke dingen gedaan maar wens je nog veel plezier en succes met de dingen die je gaat doen!
    Dat begeleiden van dat meisje kan jij! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen!
    Ik mis je maar het is een super leuke ervaring voor je en die gun ik je!
    Ben toch wel blij als je weer thuis bent, ben dan benieuwd naar al je verhalen!
    Xxxxxx je lieve zusje
    Ik hou super veel van je
    Xxxxxx

  • 21 Februari 2016 - 13:44

    Frank Bazelmans:

    Goed bezig.

  • 21 Februari 2016 - 15:06

    Sandra :

    Hoi Lynn, super leuk om jou avontuur op deze manier te volgen. Groetjes sandra

  • 21 Februari 2016 - 18:56

    Angelina:

    hoi Lynn,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en al begint te wennen ! leuk om jou te kunnen volgen, maak veel plezier ! groetjes angelina

  • 21 Februari 2016 - 20:49

    Lynn De Haas:

    Super bedankt voor alle reacties! Leuk dat jullie zo mee lezen.
    There is more.

    X

  • 29 Februari 2016 - 08:23

    Frank:

    Wouw Lynn wat is het daar mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 3349

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 11 April 2016

Mijn eerste avontuur

Landen bezocht: